بادمجان سرد است یا گرم؟


تست مزاج

بادمجان فیبر و طیف وسیعی از مواد مغذی را تامین می کند. این سبزی کم کالری در رژیم غذایی مدیترانه ای گنجانده شده است.

بیشتر ما با بادمجان ها که بزرگ و بنفش تیره هستند بیشتر آشنا هستیم، اما شکل، اندازه و رنگ آن ها می تواند از کوچک و مستطیلی تا بلند و نازک و از سایه های بنفش تا سفید یا سبز متفاوت باشد.

این مقاله به بررسی فواید تغذیه ای بادمجان بنفش سنتی می پردازد.

خواص بادمجان

یک وعده از این غذا می تواند حداقل 5 درصد نیاز روزانه فرد به فیبر، مس، منگنز، B-6 و تیامین را تامین کند. همچنین حاوی سایر ویتامین ها و مواد معدنی است.

علاوه بر این، منبعی از ترکیبات فنلی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند.

آنتی اکسیدان ها مولکول هایی هستند که به بدن کمک می کنند رادیکال های آزاد را از بین ببرد – مولکول های ناپایداری که در صورت تجمع زیاد به سلول ها آسیب می رسانند. غذاهای غنی از آنتی اکسیدان می توانند به پیشگیری از بیماری کمک کنند.

از آنتی اکسیدان های موجود در آن می توان به آنتوسیانین هایی مانند ناسونین، لوتئین و زآگزانتین اشاره کرد.

سلامت قلب

فیبر، پتاسیم، ویتامین C، ویتامین B-6 و آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان از سلامت قلب حمایت می کند. یک مطالعه نشان داد که خوردن غذاهای حاوی فلاونوئیدهای خاص، از جمله آنتوسیانین ها، به کاهش نشانگرهای التهابی که خطر بیماری قلبی را افزایش می دهند، کمک می کند.

کلسترول خون

حاوی فیبر است که می تواند برای سطح کلسترول مفید باشد. یک فنجان بادمجان خرد شده پخته شده به وزن 96 گرم (گرم) حاوی حدود 2.4 گرم فیبر از یک منبع معتبر است.

طبق یک مطالعه، اسید کلروژنیک، یک آنتی اکسیدان اصلی در بادمجان، ممکن است سطوح لیپوپروتئین با چگالی کم یا کلسترول “بد” را کاهش دهد و خطر ابتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی را کاهش دهد.

خرچنگ

پلی فنول های موجود در بادمجان می تواند از بدن در برابر سرطان محافظت کند. آنتوسیانین ها و اسید کلروژنیک از سلول ها در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می کنند. در دراز مدت، این می تواند به جلوگیری از رشد تومور و گسترش سلول های سرطانی کمک کند.

آنتوسیانین ها می توانند با جلوگیری از تشکیل رگ های خونی جدید در تومور، کاهش التهاب و مسدود کردن آنزیم هایی که به گسترش سلول های سرطانی کمک می کنند، کمک کنند.

عملکرد شناختی

نتایج مطالعات حیوانی نشان می‌دهد که ناسونین، آنتوسیانین موجود در پوست بادمجان، می‌تواند به محافظت از غشای سلول‌های مغز در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد کمک کند. Nasonein همچنین به انتقال مواد مغذی به سلول ها و حذف مواد زائد کمک می کند.

آنتوسیانین ها همچنین به جلوگیری از التهاب عصبی و تسهیل جریان خون به مغز کمک می کنند. می تواند به جلوگیری از از دست دادن حافظه و سایر جنبه های زوال ذهنی مرتبط با افزایش سن کمک کند.

ماهیت بادمجان چیست؟

خواص و خواص بادمجان (بادمجان) در طب سنتی به شرح زیر است:

  • طبیعت بادمجان گرم و خشک است.
  • مقوی معده و تسکین درد مفاصل در اثر گرما (معمولاً در لمس گرم) ایجاد می شود.
  • طبیعت بادمجان در طب سنتی آن را خوشبو کننده و مدر کرده است.
  • سردرد گرم را تسکین می دهد.

مصرف بادمجان با روغن های طبیعی ملین و سرکه قابض و یبوست آور است. بنابراین ترشی بادمجان برای افرادی که یبوست و پوست خشک دارند مناسب نیست.

نحوه استفاده از بادمجان

برای استفاده از بادمجان باید پوست آن را جدا کرده و برش دهید. سپس روی آن نمک بپاشید و در ظرف آب بریزید تا آب آن سیاه شود. این کار را تکرار کنید تا پس از چندین بار تعویض آب، کم کم از تاریکی آب کاسته شود و در نهایت آب سیاه شود.

عوارض مصرف زیاد

  • پوست تیره
  • درد سیاهی چشم
  • هموروئید
  • کولیت

مصلحت

زیره، گلپر و سرکه مفید بوده و خواص و مزاج بادمجان (بادمجان) را بهبود می بخشد.

جزوه جامع خلق و خوی طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید