تثبیت قیمت ها در صنعت مد از دیدگاه حمیدرضا شیرازی ها، مدیرعامل برنز مد


نوسانات نرخ ارز، تورم و شرایط اقتصادی اخیر در ایران و جهان قیمت محصولات را تغییر داده است. هر صنعتی با استراتژی های مختلف سعی در کاهش دامنه نوسانات دارد. توانایی مدیریت بحران‌هایی مانند این، یک کسب‌وکار را قادر می‌سازد تا رشد کند و خود را از رقبای خود متمایز کند. در همین راستا با آقای شیرازی مصاحبه ای ترتیب دادیم تا از دانش و تجربیات چندین ساله ایشان در صنعت پوشاک استفاده کنیم و نظر ایشان را در مورد قیمت گذاری در صنعت مد جویا شویم.

«شرایط اقتصادی ما بر کسی پوشیده نیست. هر کسب و کاری که بتواند به طور انعطاف پذیر با تغییرات قیمت سازگار شود، برنده است. تثبیت قیمت در صنعت مد در شرایط فعلی بسیار مهم است. دلیل آن مشخص است، قیمت یکی از مهمترین مزیت های رقابتی در این بازار است. مشتری امروزی کیفیت بلوز زنانه را درک می کند اما قیمت بلوز زنانه برای او اولویت بیشتری دارد. البته مخاطبان و مشتریان صنعت مد ایرانی در تمامی مراحل تولید و تحویل سزاوار و شایسته بالاترین کیفیت هستند، هرگز نباید قیمت را فدای استانداردها کرد، بلکه می توان راهکارهایی برای حفظ ثبات قیمت در نظر گرفت.

چالش های زیادی وجود دارد، تولیدکنندگان و کارآفرینان تحت فشار هستند و در تولید محصول مورد نظر خود با مشکلات جدی مواجه هستند. من حقیقت را به شما می گویم، مشکلات و چالش ها یا یک تجارت را می کشند یا به شکوفایی بیشتر آن کمک می کنند. در هر صورت داشتن یک استراتژی مشترک برای همه کسب و کارهای ایرانی الزامی است. تغییرات قیمت برای هر واحد تولیدی تعجب آور و غیرقابل پیش بینی نیست. باید از ابتدا به این موضوع توجه شود.

همچنین آقای شیرازی ها در خصوص تصمیمات تثبیت قیمت در صنعت مد افزودند:

«تولید بلوزهای زنانه متاثر از نوسانات قیمت نخ، پارچه، رنگرزی، تکمیل، برش، دوخت، بسته بندی، حمل و نقل و بسیاری از مراحل دیگر است. هر کسب و کار پوشاک با توسعه چرخه تولید خود و سفارشی کردن هر مرحله، هزینه های تولید کمتری را متحمل می شود و قیمت های پایین تری را برای بلوزهای زنانه نسبت به رقبا ارائه می دهد. یک بوتیک فروش بلوز زنانه که از بازار تهران خرید می کند، برای معرفی محصول به فروشگاه، هزینه زیادی را صرف خرید بلوز زنانه می کند، در حالی که هر بار که یک واحد تولیدی تصمیم به بازگشایی فروشگاهی برای فروش می گیرد، بلوز زنانه را در آن مغازه خریداری می کند. این مکان را راحت تر و راحت تر می کند.

بنابراین سعی کنید در هر قسمت از زنجیره تولید پوشاک، قسمت جدیدی از زنجیره کار خود را بدون آسیب رساندن به تجربه اولیه خود بسازید. هزینه های پنهان را با دقت ثبت کنید، بررسی دقیق دخل و خرج کسب و کار هزینه های بیهوده زیادی را به شما نشان می دهد، در هر صورت و اندازه ای همیشه هزینه های غیرضروری و اشتباه در کسب و کار وجود دارد. کاهش این نوع هزینه ها تحت عنوان هزینه های پنهان در بلندمدت تاثیر زیادی بر سودآوری و قیمت گذاری دارد. حمل و نقل یکی از مواردی است که معمولا نادیده گرفته می شود، اما با کنترل آن به روش های مختلف باعث کاهش هزینه ها می شود. “

آقای شیرازی در ادامه با تأکید بر تأثیر روابط، موارد زیر را توضیح داد:

همیشه گفته می شود که بهترین کسب و کارها با تامین کنندگان و خریداران خود که بزرگترین دارایی آنها هستند، روابط و روابط دارند. شما یک واحد تولیدی بلوز زنانه هستید، زمانی که کسب و کارتان را شروع کردید قیمت‌ها متفاوت بود و بلوز را به نزدیک‌ترین و شاید گران‌ترین چاپخانه عرضه می‌کردید. اکنون باید تغییری در انتخاب خود ایجاد کنید، کمربندهای ایمنی خود را ببندید و از دوستان و آشنایان خود یونیت هایی با قیمت بهتر و کیفیت بهتر بخواهید. متوجه خواهید شد که کسب و کارهای دیگری در نزدیکی شما هستند که کار شما را با قیمت های مناسب تری انجام می دهند و با بسیاری از مشاغل مشابه شما کار می کنند، معمولاً نام موفق ترین و بزرگترین رقبای صنعت خود را در این مراکز خواهید شنید که با آنها کار می کنند. .

تثبیت قیمت در صنعت مد راه حل های متفاوت دیگری نیز دارد. استفاده از ابزارهای فروش آنلاین هزینه های کانال فروش را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. اگر کسب و کار پوشاک شما دارای درگاه فروش آنلاین نیست، باید به طور جدی در مورد این کار تجدید نظر کنید. هزینه های رهن، اجاره و اضافه کردن شعب جدید بسیار بالاست. پرداخت هزینه بسیار کم در فضای اینترنت و تبلیغات صحیح و اصولی نتیجه بسیار خوبی در افزایش فروش خواهد داشت. خرید لباس زنانه از طریق اینترنت موضوعی رایج و متداول است و برای مشتری به امری رایج تبدیل شده است، بنابراین باید از این فرصت که هزینه های کسب و کار را کاهش می دهد استفاده کرد. “

کار در صنعت همیشه با چالش هایی همراه است که در نهایت با یافتن تصمیمات و انتخاب های درست منجر به رشد کسب و کار می شود. تثبیت قیمت در صنعت مد مشکلی است که هر تولیدکننده لباس باید به آن فکر کند و راه حلی برای آن بیابد. توجه به نیروی انسانی، کاهش هزینه ها و حذف هزینه های اضافی، همکاری با واحدهای مناسب تر، استفاده از کانال های فروش اینترنتی و ارزان قیمت و بسیاری از موارد خلاقانه و ویژه برای شما و کسب و کارتان این برای ثبات قیمت است.

دیدگاهتان را بنویسید