توصیه هایی در طب سنتی برای دانشجویان


تست دمای طبیعت

با نزدیک شدن به فصل آزمون، یکی از دغدغه های زبان آموزان و خانواده هایشان تقویت حافظه و افزایش تمرکز و توانایی یادگیری برای موفقیت بیشتر است.

نکات زیر در این زمینه قابل توجه است:

خواب خوب دانش آموزان باید حدود ساعت 9 شب تا 4 تا 5 صبح باشد تا خستگی جسمی و روحی را برطرف کند و حافظه و تمرکز را افزایش دهد. همانطور که تمرین شبانه را به تمرین صبحگاهی تغییر می دهید، تاثیر شگفت انگیز آن را بر تمرین و تمرکز و همچنین نشاط جسمی و روحی خود خواهید دید.

بین شام و خواب دانش آموزان حداقل 3-2 ساعت فاصله باشد تا باعث نفخ و ورم معده، کابوس، کاهش تمرکز و کسالت و خستگی روز بعد نشود.

بی خوابی طولانی مدت باعث خشکی مغز، اختلال در خواب، کابوس، از دست دادن حافظه و حتی مشکلات جدی روحی، سوء هاضمه، ضعف و بی حالی، کاهش انرژی و تمرکز و تیره شدن پوست دانش آموزان می شود.

نکاتی برای خواب راحت برای دانش آموزان

ممکن است با نکات و خوراکی های مختلفی برای بهبود خواب مواجه شوید، اما بد نیست این روش ها را امتحان کنید:

  • پاها را از زانو تا انگشتان پا با روغن بادام شیرین یا روغن بابونه ماساژ دهید
  • از رایحه های ملایم و خنک یا اسپری گلاب در اتاق خواب استفاده کنید (مخصوصاً اگر احساس گرما یا خشکی دارید).
  • روغن معطر خوش طعم را روی پیشانی، شقیقه ها و اطراف سوراخ های بینی بمالید (مانند روغن بنفشه برای افراد گرم و خشک).
  • ده دقیقه در آب ولرم حمام کنید
  • از روش آرامش ذهن و بدن استفاده کنید (به آرامی دراز بکشید و شروع به رها کردن اندام ها از نوک انگشتان به سمت سر کنید. باید رها شدن همه اندام ها را احساس کنید).
  • از روش آرام سازی شمارش معکوس استفاده کنید (چشم هایتان را ببندید و به وسط پیشانی خود نگاه کنید و عدد سیصد را ببینید. سپس با دیدن اعداد: 300-299-2998-297-296- و … شروع به شمارش کنید).
  • ناف را با روغن هایی مانند روغن بنفشه چرب کنید (این روش به ویژه در کودکان موثر است).
  • کاهوی طعم دار با ادویه های تند مانند دارچین و میخک بخورید.

علاوه بر این، شام دو ساعت قبل از خواب یک غذای آسان هضم است و محل خواب باید آرام و به دور از سروصدا، نور و استرس باشد.

تغذیه
تغذیه

چند نکته مهم و بسیار موثر رژیمی برای کاهش اضطراب و بیقراری، افزایش تمرکز حین یادگیری و بهبود کیفیت خواب:

غذاهای تند و ملایم که باعث سنگینی معده نمی شود را بیشتر مصرف کنید، بنابراین به جای توجه طبیعت بدن به دستگاه گوارش، قدرت بدنی بیشتری صرف تمرکز و یادگیری می شود. دانه ها، آب بادام، بلغور جو دوسر، حریره بادام، شله زرد، شیر برنج و زرده تخم مرغ عسل با کمی دارچین یا زعفران.

مصرف روزانه آجیل های بی معطر و بی نمک مانند بادام، پسته، مقداری گردو و همچنین کشمش، کشمش، عناب، انجیر و خشکبار که خون ساز و انرژی زا است، به ویژه تقویت کننده قلب، مغز و کبد است.

دانش آموزان عزیز سه ثانیه بخوابید!

  • اگر قبل از خواب افکار و رویاهای زیادی دارید و زود به خواب نمی روید. رفع خواب آلودگی در طول روز!
  • چند نفس پزشکی بکشید: به مدت 5 ثانیه نفس عمیق بکشید، نفس خود را حبس کنید و سپس به طور کامل بازدم کنید.
  • ماهیچه های بدن را چندین بار منقبض و شل کنید.
  • بدن یا داخل بینی، لگن و شقیقه ها را با روغن های مرطوب کننده مانند روغن بنفشه یا کدو تنبل یا روغن بادام شیرین چرب کنید.
  • قبل از رفتن به رختخواب با آب ولرم حمام کنید.
  • خوردن سوپ های مرطوب کننده مانند سوپ کدو تنبل برای شما مفید است.
  • در وعده شام ​​غذاهای سنگین و تند نخورید.

از پرخوری، پرخوری و پرخوری خودداری کنید

پرخوری و سوء تغذیه باعث سرماخوردگی در انسان می شود. اگر انسان زیاد غذا بخورد، بدنش خلط زیادی تولید می کند که بیش از حد ظرفیت انسان است و در این بین خلط مزاحم زیادی تولید می شود که حرارت غریزی بدن را از بین می برد و در نتیجه باعث کج خلقی می شود.

  • از مصرف نوشابه های گازدار و غلیظ کننده ها مانند غذاهای سرخ شده و چرب، گوشت گاو و گوساله، کله پاچه، جگر، پیتزا، سوسیس، عدس، بادمجان، قارچ، کنسرو و کمپوت، غذاهای خمیری و چسبناک مانند ماکارونی و پنیر پیتزا، باقی مانده و نان کهنه خودداری کنید. غذاهای خیلی ترش یا خیلی شور و از مصرف غذاهای محرک مانند غذاهای تند، سس های قرمز و سفید و غیره خودداری کنید.
  • به دلیل نفخ دستگاه گوارش و اختلال در غلظت، از مصرف غذاهای نفاخ مانند غلات، کلم، تربچه، سیر خام و شاهی پرهیز کنید.
  • از مصرف زیاد غذاهای بی اهمیت مانند ماست، دوغ، خیار و کاهو که باعث بی حسی، خواب آلودگی و کاهش توانایی یادگیری می شود، خودداری کنید.
  • از مصرف زیاد محرک‌های سیستم عصبی که تمرکز را مختل می‌کنند و باعث اضطراب می‌شوند، مانند نوشیدنی‌های انرژی‌زا، قهوه، نسکافه و چای پررنگ خودداری کنید.
  • در مصرف سرد و گرم زیاده روی نکنید.
  • از مصرف زیاد ترشی ها خودداری کنید، زیرا برای اعصاب و بافت مغز مضر هستند.
  • مراقب باشید دچار یبوست نشوید.

دانش آموزان و دانش آموزان باید این نسخه را با پرخوری و سوء تغذیه جایگزین کنند

  • شروع غذا خوردن با نمک (اگر فرد سالم است و نمک برای او مضر نیست) بهتر است غذا را با کمی نمک شروع کنید.
  • با سبک ترین غذاها شروع کنید
  • غذای گرم نخورید و قبل از سرد شدن غذای نیمه گرم بخورید
  • راست دست خوردن (برای چپ دست ها)
  • یک لقمه کوچک بگیرید
  • غذا را خوب بجوید
  • در خوردن گوشت زیاده روی نکنید
  • هنگام راه رفتن و ایستادن غذا نخورد
  • قبل از سیر شدن دست از غذا بکشید و کمی اشتها داشته باشید
  • قبل از جدا کردن میز از روی میز بلند شوید

سفارشات غذا

  • با هر صبحانه دو عدد خرما بخورید
  • 45 دقیقه بعد از صبحانه، ناهار و شام، یک خوشه متوسط ​​انگور شیرین بخورید
  • شیر باکیفیت با کمی عسل را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید
  • بادام رطوبت ملایمی به مغز می دهد و مغز را تقویت می کند (به شرط مصرف مداوم)
  • سیب زمینی ها را پوست گرفته و آب آن را بگیرید.
  • فندق باعث افزایش جوهره مغز می شود.
  • حریره بادام و شیر بادام تقویت کننده مغز و معده است.
  • برای، شیرین، خورش، برای نوشیدن
  • هویج و سیب، آب هویج، مربای هویج، آب سیب
  • گردو و انجیر (2 عدد گردو و 3 عدد انجیر)، 7 عدد بادام خام، 21 عدد کشمش
  • در هنگام امتحان کمی زعفران یا میخک به غذای کودک اضافه کنید
  • انار و آب انار شیرین
  • مکیدن عسل و موم مسی زیر زبانی یا عسل (در مصرف آن زیاده روی نکنید)

منبع: تیم محتوای سایت طبیه با همکاری دکتر ناصر رضایی پور

تست دمای طبیعت

دیدگاهتان را بنویسید