خرید بک لینک همیشه به معنای ارسال هرزنامه نیست (یافته های تجربی به شما نشان می دهد)


لینک سازی و فرآیند صحیح یکی از مهمترین جنبه های سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد که گاهی به دلیل عدم تجربه و دقت تخصص در سئو، لینک های اسپم و بی کیفیتی برای وب سایت ایجاد می شود که به آن بک اسپم می گویند. این لینک ها در دراز مدت قدرت سئوی وب سایت شما را از بین می برند! گاهی اوقات مدیر وب سایت با دست خود تجربه کافی ندارد لینک های اسپم اما گاهی اوقات تولید لینک بی کیفیت برای ایجاد سئو منفی برای وب سایت شما رقابت می کند. در این مورد، باید دقیقاً بدانید بازخورد چیست، همیشه مراقب علائم هشدار دهنده و زمان آن باشید ارجاع دائمی بخرید و گزارش تبلیغات مراقب باشید لینک ها اسپم نباشند. اطلاعات بیشتر در مورد آن را می توانید در وب سایت بیابید.https://neshoonet.ir) جمع آوری شده است، با هم مرور می کنیم. اگر در دنیای سئو و بهینه سازی وب سایت فعال هستید و به دنبال اطلاعات جامعی در مورد چیستی بک لینک های اسپم، نحوه تشخیص آنها و ترفندهایی برای رهایی از اثرات منفی لینک های اسپم بی کیفیت هستید، با ما همراه باشید.

اسپم بک لینک چیست؟ (یعنی دشمنان شما را تعقیب می کنند)

قبل از هر چیزی ممکن است بپرسید اسپم بک لینک چیست که در از بین بردن تمام تلاش های سئو موثر است، آیا باید از آن آگاه باشید؟ لینک هایی که کیفیت خوبی ندارند و یا به صورت نامناسب و گاهی نامنظم ایجاد شده اند. بک لینک هرزنامه آنها به همین سادگی نامیده می شوند! با لینک دادن به وب سایت خود باید مراقب باشید که این نوع لینک ها را ایجاد نکنید و به طور مرتب بک لینک های وب سایت خود را بررسی کنید و از وارد شدن به موقعیت های منفی خودداری کنید. حتی ممکن است همان تله های سئو ایجاد شده توسط رقبای شما باشد. پس باید مراقب بود.

تفاوت بین لینک بیلدینگ مخرب و لینک بیلدینگ با کیفیت چیست؟

اگر صاحب یک وب سایت هستید، احتمالاً این سوال برای شما پیش می آید: چگونه می توان تشخیص داد که یک سایت لینک بیلدینگ به درستی طراحی شده و از کیفیت بالایی برخوردار است؟ یا لینک بیلدینگ ضعیف چه ویژگی هایی دارد و علائم آن چیست؟ در واقع، اگر این نشانه ها را نمی شناسید؛ هیچ راهی برای خنثی کردن این مراجع و حذف تأثیرات منفی وجود ندارد. یکی از مهم ترین نکاتی که در ایجاد استراتژی سئو باید در نظر داشت این است که همه چیز باید با کمترین ردپا و تاثیر منفی زیاد انجام شود.

در این شرایط است که گوگل تمام رفتارهای آنلاین شما را عادی می داند و به مرور زمان اعتماد به وب سایت شما افزایش می یابد. از نظر گوگل، همه لینک های خارجی در سایت شما ارزش یکسانی ندارند و باید این را در نظر داشته باشید. برخی از آنها بسیار موثر هستند و منجر به افزایش اعتبار دامنه شما می شوند. در حالی که دیگران کاملاً مخالف قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو هستند. بنابراین اگر می خواهید نتایج مثبتی از استراتژی سئوی خود بگیرید، باید تفاوت بین لینک های اسپم و لینک های با کیفیت بالا را بدانید. مثلا خرید گزارش های خبری نوعی بازخورد با کیفیت برای شما ایجاد می کند. بنابراین بهتر است از این نوع بازخورد بیشتر استفاده کنید. البته سوال به این سادگی نیست. باید به نکات زیادی توجه کنید.

جریمه ناگهانی گوگل در صورت استفاده از بک لینک های اسپم

جالب است بدانید که گوگل زمانی که سایت شما را به دلیل استفاده از لینک های بی کیفیت جریمه می کند به محبوبیت سایت شما در بین کاربران توجهی نمی کند. اما خبر بدتر این است که گوگل قبل از مجازات به شما اطلاعیه خاصی نمی دهد و مشخص نمی کند که چقدر طول می کشد تا از موتورهای جستجوی برتر جهان عبور کنید. به همین دلیل توصیه می شود همیشه کیفیت لینک های خارجی وب سایت خود را بررسی کنید و لینک های بی کیفیت را حذف کنید.

اهمیت حذف لینک های مضر و بی کیفیت در سئو سایت

یکی از اثرات رایج لینک های مخرب در یک سایت، پایین آوردن رتبه صفحاتی است که به آنها لینک می دهند. مشکلی که معمولا هیچ مدیر سایتی به آن اهمیت نمی دهد! البته در بدترین حالت اگر تعداد این لینک ها خیلی زیاد باشد یا سئوی سایت با این سبک ساختار لینک متوقف نشود جریمه بسیار سنگینی در نظر گرفته می شود که احتمالا باید از فهرست گوگل حذف شود. !

چگونه بفهمیم که ارجاعات اسپم داریم؟

در بالا دیدیم که بک لینک اسپم چیست؟ اما راه های مختلفی وجود دارد که می توانید متوجه شوید که آیا وب سایت شما دارای بک لینک های اسپم است یا خیر. بسیاری از افرادی که مسئولیت لینک سازی را به متخصصان این شغل اعتماد ندارند از روش های رایجی مانند لینک دادن به پروفایل برای ساخت لینک های رایگان استفاده می کنند. 90 درصد مواقع این لینک ها اسپم و بی کیفیت هستند و آسیب زیادی به سایت وارد می کنند.

سئو منفی، یکی از استراتژی های رقبا

سئو ضعیف یا همان سئو منفی قبلی در آدرس https://neshoonet.ir/negative-seo یکی از استراتژی های حذف رقبا از صفحه نتایج گوگل به تفصیل آمده است. گاهی اوقات، قبل از اینکه متوجه شوید، یک رقیب شما را آزار می دهد و به دلیل خطراتی که برای وب سایت شما ایجاد می کند، پیامی از Google دریافت می کنید. البته شما همیشه خوش شانس نیستید و ممکن است هرگز از گوگل اعلان دریافت نکنید و فقط روی شما تاثیر بگذارد و فقط نتیجه این خرابکاری را ببینید.

کاهش ناگهانی ترافیک سایت با ارجاعات اسپم

اگر متوجه افت ترافیک سایت به خصوص در مهمترین صفحات سایت شدید، ممکن است گوگل از قبل به لینک های اسپم در سایت شما توجه داشته باشد که شما هنوز از آنها اطلاعی ندارید. بنابراین در این صورت خیلی سریع مراجع خود را بررسی کنید.

لینک های خارجی وب سایت را بررسی کنید

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به لینک های خارجی وب سایت نگاه کنید. می توانید لینک های مخرب را شناسایی کرده و با ابزارهای مختلفی از جمله Maze Account، Samrash، Etcherfso و غیره حذف کنید. البته خود کنسول جستجوی گوگل نیز بخشی به نام لینک دارد که می توانید از این طریق دنبال کنید. اما ابزارها گزینه های بیشتری به شما می دهند. سعی کنید از ابزارهای مختلف استفاده کنید.

از کجا می توانم لیستی از پیوندهای خارجی وب سایت خود را پیدا کنم؟

گوگل توصیه می کند که کنسول اولین و تنها مکانی باشد که به دنبال لیستی از لینک های خارجی به وب سایت خود می گردید. وارد Google Search Console شوید و از منوی سمت چپ به بخش پیوندها بروید. با این حال، می توانید از ابزارهای دیگری مانند MOZ و ahref برای تکمیل بیشتر این لیست استفاده کنید. زیرا همانطور که گفتیم در برخی موارد اعلان های خارجی روی کنسول نمایش داده نمی شود.

چگونه بفهمم کدام لینک ها اسپم هستند؟

هر پیوند خارجی را بررسی کنید تا ببینید از کجا آمده است. پیوندها را از سایت های با رتبه بالا مرتبط با موضوع سایت خود نگه دارید، سپس سایرین را حذف کنید.

اگر پیوند شما از هر یک از این نوع سایت ها باشد، ممکن است هرزنامه باشد و باید حذف شود:

  1. سایت هایی با محتوای نامناسب و غیراخلاقی: برای این کار باید سایت ها را یکی یکی بررسی کنید و مطمئن شوید.
  2. سایت هایی که گوگل نشان نمی دهد: مراقب باشید که آیا این وب سایت ها توسط Google معتبر هستند یا مورد قبول گوگل نیستند.
  3. سایت های هشدار دهنده ویروس یا بدافزار: این بسیار مهم است و ارجاع از این سایت ها چندین برابر خطرناک تر خواهد بود.
  4. سایت هایی که گواهی SSL ندارند: بررسی این به اندازه کافی آسان است تا یک وب سایت را باز کنید و ببینید آیا گواهی SSL در URL آن وجود دارد یا خیر.
  5. سایت های با عمر بسیار کوتاه: این نشان می دهد که یک وب سایت کاملاً بد به شما بازخورد داده است که هنوز اعتبار لازم را ندارد.
  6. سایت های کم ترافیک: اگر وب سایتی ترافیک خوبی نداشته باشد، دریافت لینک از آن نه تنها برای شما بی فایده است. بدتر از آن، این لینک ها توسط ربات های اسپم گوگل به عنوان هرزنامه شناخته می شوند.
  7. وب سایت هایی با لینک های خارجی زیاد: زمانی که یک وب سایت دارای لینک های خارجی زیادی است. این بدان معناست که با فروش لینک ها درآمد کسب می کند و پیوندهای مختلف زیادی را جمع آوری می کند که این صفحه را به یک مزرعه پیوند هرزنامه تبدیل می کند.
  8. سایت هایی که از نظر موضوعی با سایت شما مرتبط نیستند: سعی کنید از سایت های مرتبط یا نسبتا مرتبط بک لینک بگیرید. این نیز در دراز مدت به نفع شماست.

بهتر است تمام لینک های ایجاد شده را به صورت دستی بررسی کنید و اگر خودتان آنها را ایجاد کرده اید و می توانید آنها را حذف کنید حذف کنید. اگر خودتان آن را ایجاد نکرده‌اید و این لینک‌ها توسط رقبای شما ایجاد شده‌اند، آن‌ها را فهرست کرده و با ابزار Disavow گوگل رد کنید.

آموزش انصراف از ارجاع هرزنامه: https://neshoonet.ir/disavow-tool

شما به راحتی می توانید با توجه و بررسی دوره ای لینک سازی هرزنامه را متوقف کنید. البته همیشه سعی کنید از وب سایت های لینک سازی معتبری مانند نشنت کمک بگیرید. اگر با لینک بیلدینگ آشنایی چندانی ندارید کافیست با شماره 09114934623 یا 01391012617 تیم نشونت تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه بک لینک خرید نشونت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید