رژیم گیاهخواری چه تاثیری بر کودکان دارد؟


وادار کردن کودکان به خوردن میوه ها و سبزیجات سالم می تواند یک چالش واقعی باشد. کلم بروکسل، کلم بروکلی و هویج ممکن است برای جوانه های چشایی کودک جذاب نباشند. با این حال، بسیاری از کودکان و جوانان تمایلی به خوردن گوشت ندارند.

رژیم گیاهخواری چه تاثیری بر کودکان دارد؟
رژیم گیاهخواری چه تاثیری بر کودکان دارد؟

گزارش نت پزشکی; از سوی دیگر، بسیاری از والدین ترجیح می دهند فرزندشان رژیم گیاهخواری داشته باشد. اما آنها همچنین نگران مشکلات رشدی فرزندشان هستند. با این حال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که رژیم های گیاهخواری یک انتخاب سالم برای کودکان در حال رشد است، اگرچه ممکن است کمی شانس کاهش وزن آنها را افزایش دهد.

مطالعه ای که توسط محققان کانادایی بر روی 9000 کودک خردسال انجام شد، نشان داد که کودکانی که رژیم گیاهخواری دارند به طور متوسط ​​وزن و قد مشابهی با همسالان گوشت خوار خود دارند. آنها همچنین از نظر سطح آهن، ویتامین D و کلسترول خون مشابه همسالان خود بودند. تنها تفاوت در خطر کاهش وزن است: حدود 6 درصد از کودکان گیاهخوار در معرض خطر کاهش وزن هستند. اکثر کودکانی که رژیم غذایی بدون گوشت دارند، گیاهخوار هستند، نه گیاهخوار (به جز همه محصولات حیوانی، از جمله لبنیات و تخم مرغ). کودکان گیاهخوار تقریباً به اندازه سایر کودکان شیر گاو مصرف می کنند. بیش از یک لیوان در روز.

این یافته ها که به صورت آنلاین در مجله Pediatrics در 2 اکتبر منتشر شد، تأکید می کند که رژیم های غذایی سالم مبتنی بر گیاه برای افراد در هر سنی از جمله کودکان خردسال مناسب است.

جاناتان مگوایر، متخصص اطفال در بیمارستان سنت مایکل در تورنتو می گوید: «رژیم غذایی سالم گیاهخواری سرشار از سبزیجات، میوه ها، غلات پرفیبر، لوبیا و لبنیات و تخم مرغ است. آنها همچنین معمولا از غذاهای فرآوری شده که حاوی قندهای افزوده بالایی هستند و ارزش غذایی پایینی دارند اجتناب می کنند.

مگوایر در مورد احتمال کم وزنی در کودکان گیاهخوار تاکید کرد که پزشکان اطفال باید هوشیار باشند. به گفته وی، رشد کودکان کم وزن باید با دقت بیشتری رصد شود و ممکن است والدین آنها برای ایجاد یک رژیم غذایی متعادل نیاز به کمک متخصص تغذیه داشته باشند.

امی رید; یک متخصص تغذیه کودکان در بیمارستان کودکان سینسیناتی که در این مطالعه شرکت نداشت، گفت: «رژیم‌های بدون گوشت ممکن است دریافت مقدار مناسب مواد مغذی از جمله روی، ویتامین B12، پروتئین و کلسیم را سخت‌تر کند. اما بستگی به غذایی که بچه ها می خورند دارد. این کمبودها معمولاً زمانی که کودکان تخم مرغ و لبنیات مصرف می کنند مشکلی ایجاد نمی کنند. علاوه بر این، کودکان می توانند این مواد مغذی را از غذاهای گیاهی مانند لوبیا، آجیل و شیرهای غیر لبنی غنی شده، غلات کامل و مخمر دریافت کنند.

با این حال، پزشکان و نویسندگان مطالعه حاضر بیان می کنند که دقیقاً نحوه تغذیه کودکان را مطالعه نکرده اند. بنابراین، نتیجه گیری کلی در مورد ارزش غذایی گیاهخواری برای کودکان دشوار است. محققان توصیه می کنند که والدین قبل از تصمیم به خوردن غذای گیاهی با پزشک مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید