هفت خوراکی که انرژی شما را کاهش می دهد


طبیعی است که سطح انرژی شما در طول روز کمی کاهش یابد. عوامل مختلفی می تواند بر این امر تأثیر بگذارد. از میزان خواب و استرس گرفته تا میزان فعالیت بدنی و غذاهایی که می خورید. Healthline در این مقاله هفت ماده غذایی که انرژی شما را کاهش می دهد را فهرست کرده است

نان سفید، ماکارونی و برنج

غلات سرشار از کربوهیدرات هستند که منبع خوبی از انرژی برای بدن هستند. با این حال، غلات فرآوری شده مانند نان سفید، ماکارونی و برنج سفید برای انرژی شما مضرتر از مفید هستند. این تا حدودی به این دلیل است که لایه بیرونی این نوع دانه که حاوی سبوس است، در طول فرآوری حذف می شود. به همین دلیل، غلات فرآوری شده حاوی سطوح پایین تری فیبر هستند و سریعتر از غلات کامل جذب و جذب می شوند. غلات فرآوری شده معمولاً باعث افزایش سریع قند خون و سطح انسولین و به دنبال آن کاهش انرژی می شوند.

الکل

نوشیدن کمی الکل در هنگام شام یا شام به برخی کمک می کند راحت تر به خواب بروند. اگرچه ممکن است درست به نظر برسد، اما لزوما اینطور نیست. بسته به میزان مصرف، الکل می تواند انرژی شما را تخلیه کند و باعث شود صبح روز بعد با احساس خستگی از خواب بیدار شوید. برای جلوگیری از این اثر منفی الکل، مصرف خود را کم تا متوسط ​​نگه دارید.

قهوه

مصرف آن در حد اعتدال می تواند اثرات مثبت جسمی و روحی داشته باشد. به عنوان مثال، مطالعات نشان می دهد که قهوه می تواند خطر ابتلا به بیماری های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون را 26 تا 34 درصد کاهش دهد. گزارش شده است که کافئین، محرک قهوه، انرژی و عملکرد مغز را در کوتاه مدت افزایش می دهد. اما تکیه بر قهوه معمولی به جای خوردن یا خواب مناسب می تواند انرژی شما را به مرور زمان تخلیه کند. بنابراین مصرف خود را به حدود چهار لیوان در روز محدود کنید.

نوشیدنی های انرژی زا

نمی توان انکار کرد که نوشیدنی های انرژی زا می توانند انرژی شما را در کوتاه مدت افزایش دهند. در واقع، چندین مطالعه نشان داده است که نوشیدنی های انرژی زا می توانند تمرکز و حافظه را تا حدود 24 درصد افزایش دهند و خواب آلودگی را کاهش دهند. اما بسیاری از آنها حاوی مقادیر بسیار زیادی قند هستند. گاهی تا 10 قاشق چایخوری (52 گرم) در هر بطری. مصرف مقادیر زیاد قندهای اضافه شده می تواند انرژی شما را افزایش دهد. اما این انرژی به سرعت کاهش می یابد. به طوری که نسبت به قبل از نوشیدن بیشتر احساس خستگی می کنید.

غذاهای سرخ شده

آنها معمولاً دارای چربی زیاد و فیبر کم هستند، دو عاملی که می توانند هضم شما را کند کنند. هضم کندتر می تواند ورود مواد مغذی تقویت کننده انرژی به بدن را کندتر کند.

غذاهای کم کالری

وقتی صحبت از صبحانه می شود، برخی از افراد دستور العمل های کم کالری را انتخاب می کنند و معتقدند که آنها گزینه های سالم تری هستند. با این حال، مصرف بیش از حد این غذاها در رژیم غذایی می تواند باعث شود کالری ناکافی در طول روز بسوزانید که می تواند سطح انرژی شما را به شدت کاهش دهد.

منبع DW

دیدگاهتان را بنویسید