یک تمرین روتین آخر هفته می تواند برای حفظ سلامتی شما کافی باشد


طبق یک مطالعه جدید، یک برنامه ورزشی در آخر هفته ممکن است برای حفظ سلامتی شما کافی باشد، ورزش در پایان هفته اثرات مثبتی مشابه ورزش روزانه در طول هفته دارد.

محققان آمریکایی 350000 نفر را به مدت 10 سال برای ارزیابی وضعیت سلامتی به اصطلاح “جنگ های آخر هفته” تحت نظر گرفتند.

این یافته ها که در مجله پزشکی داخلی جاما منتشر شده است، نشان می دهد که نوع و مقدار کل ورزش مهم است نه تعداد جلسات.

یک تمرین روتین آخر هفته می تواند برای حفظ سلامتی شما کافی باشد
یک تمرین روتین آخر هفته می تواند برای حفظ سلامتی شما کافی باشد

حداقل 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط ​​در هفته توصیه می شود.

پیاده روی سریع، رکاب زدن سبک یا تنیس دو نفره – همه اینها در این طبقه قرار می گیرند.

در غیر این صورت، طبق دستورالعمل های NHS می توانید 75 دقیقه فعالیت شدید – مانند دویدن، شنا یا بازی فوتبال – انجام دهید.

بسیاری از شرکت کنندگان در مطالعه آمریکایی به همان اندازه در طول هفته ورزش کردند. اما برخی از آنها در یکی دو جلسه همین مقدار را انجام دادند.

خطر مرگ در گروهی که مقدار توصیه شده فعالیت بدنی را انجام دادند – در طول هفته یا در پایان هفته – نسبت به افرادی که کمتر از مقدار توصیه شده ورزش می کردند، کمتر بود.

NHS همچنین می گوید افراد باید هر روز نوعی فعالیت بدنی – از جمله تمرینات قدرتی – انجام دهند و از نشستن طولانی مدت خودداری کنند. فعالیت هایی مانند یوگا و باغبانی سنگین از جمله آنهاست.

فعالیت‌های بسیار شدید که می‌توانند به رسیدن به سطح توصیه‌شده کمک کنند و به زمان کمتری نیاز دارند عبارتند از:

  • ورزش شدید همراه با استراحت برای کاهش فعالیت
  • آموزش سوارکاری
  • بلند کردن سنگین
  • دوی های کوتاه در سربالایی

خطرات را کاهش دهید

جوآن ویتمور، پرستار ارشد بنیاد قلب بریتانیا، می‌گوید: «این مطالعه بزرگ نشان می‌دهد که وقتی صحبت از ورزش می‌شود، مهم نیست که چه زمانی آن را انجام می‌دهید».

«مهمترین چیز این است که از نظر بدنی فعال باشید. چه تمام این کارها را در آخر هفته انجام دهید و چه در طول هفته آن را قطع کنید، سعی کنید 15 دقیقه ورزش متوسط ​​تا شدید داشته باشید.

ورزش می تواند سلامت شما را بهبود بخشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته را کاهش دهد.

فعالیت‌های با شدت متوسط ​​باعث می‌شود که سخت‌تر نفس بکشید و ضربان قلبتان را بالاتر از حد نرمال افزایش دهید، اما همچنان باید بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

NHS همچنین توصیه می کند:

  • کودکانی که هنوز چهار دست و پا راه می روند باید حداقل 180 دقیقه در روز فعال باشند
  • کودکان و نوجوانان باید روزانه یک ساعت فعالیت داشته باشند

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید